Digitalni i kreativni sektor Velike Britanije će morati angažovati novih 1,2 miliona radnika do 2022. ako bi želeo da održi rast, navodi se u novom izveštaju britanske vlade. Takođe se naglašava nedovoljna zastupljenost žena i etničkih manjina unutar sektora. Istraživanje, objavljeno od strane UK komisije za zapošljavanje i veštine, predlaže pravedniji pristup poslovima i više raznolike radne snage, kako bi se pomoglo da se pronađe 1,2 miliona novih radnika, što je ekvivalent za pola trenutne radne snage u ovim sektorima Ujedinjenog Kraljevstva.
Oko 2,1 miliona ljudi zaposleno je u digitalnim i kreativnim poslovima u Velikoj Britaniji, od kojih je gotovo polovina u Londonu ili jugoistoku Engleske. Kreativni sektor uključuje i umetnost i zabavu, izdavaštvo i film. Posle Londona i jugoistoka, najveći broj radnih mesta je i na istoku Engleske i severozapadu, koji ima znatan rast. Severna Irska i Vels čine najmanji deo digitalnog i kreativnog rada, tek 2 odsto pojedinačno.
U izveštaju pod nazivom Veštine i izazovi performansi u digitalnom i kreativnom sektoru, stoji i da poreske olakšice koje sprovodi vlada rezultiraju povećanjem trenda za proizvodnju filmova i televizijskih emisija u regijama izvan Londona, ali i da su ti napori ponekad sprečeni nedostatkom adekvatnih veština daleko od glavnog grada. „Na primer, proizvođači u Mančesteru često moraju zaposliti radnika iz Londona ili inostranstva. To odražava činjenicu da su mnogi digitalni i kreativni radnici sektora radije bili sa sedištem u ili u blizini Londona, gde se nalazi najveća koncentracija radnih mesta, i najbolje mogućnosti za umrežavanje s potencijalnim klijentima i saradnicima „, navodi se u izveštaju. U Londonu je „stalan tok rada“, tj. mogućnost za duži angažman, za razliku od više povremenih mogućnosti negde drugde.
U pogledu rodne ili rasne ravnopravnosti, izveštaj nalazi nedovoljnu zastupljenost žena u digitalnoj industriji, a takođe je istaknut i nedostatak kulturne raznolikosti u kreativnom podsektoru. Predsednik Umetničkog saveta Engleske, Piter Bazalget opisao je to pitanje kao „najveći izazov kreativnih industrija“. Naime, samo 8 odsto radnika u kreativnom sektoru nisu beli, u poređenju sa 11 posto u celoj privredi. Istraživanje preporučuje da u cilju rešavanja ove neravnoteže, kreativne industrije trebalo bi da „postanu dostupne mladima iz različitih sredina“.
Mnoga radna mesta u kreativnim industrijama oslanjaju se na lične veze, što u mnogome sprečava zapošljavanje novih ljudi. Postoji i jaz u digitalnom i kreativnom sektoru, posebno u odnosu na IT i softverske veštine, posebno zato što digitalne i kreativne firme smatraju da postoji određeni rizik da im inovativnost i konkurentnost može nauditi. Poslodavcima se preporučuje da nove radnike za zapošljavnaje traže i van tradicionalnih visokoškolskih ustanova.
Izvor TheStage.co.uk