Smatrate da je pregled kreativnih projekata i supervizija kreativnih timova jednaka onim projektima za razvoj softvera ili za proizvodnju nečega materijalnog? Možda bi bilo dobro da ponovo razmislite. Jer svaka kreativna grupa ima svoj kapric i jedinstvene izazove sa kojima se susreće, pa ako želite da jednim takvim timom rukovodite, morate i jedno i drugo uzeti u obzir.
Imamo da vam kažemo tri ključne stvari kad su u pitanju kreativni projekti:
- Kreativni projektni menadžment zahteva empatiju,
- Kreativni timovi traže izuzetne komunikacione sposobnosti,
- Kreativni projekti imaju posebne alate.
Hajde da ih razmotrimo jednog po jednog.
1. Kreativno upravljanje projektima zahteva empatiju
Sećam se kad sam jednom bio član tima koji je pokretao veliku medijsku kampanju a jedan član ekipe je iščekivao ženin porođaj. Svejedno, sve vreme je bio na laptopu, radeći na planu prodaje, jer je vođa tima bio jasan da čak i porođaj ne sme da poremeti plan kampanje.
Možeš biti gospodar situacije u organizaciji zadataka i podeli na aktivnosti, kao i u programiranju kritičnog puta projekta, ali ako gledaš samo da budeš onaj koji slepo gleda da završi projekat gazeći po ličnim potrebama članova tima, valjalo bi da se zamisliš nad sopstvenom definicijom uspeha.
Kreativni projektni menadžment, budući da se bavi stvarnim ljudima, traži empatiju. Jer ne upravljaš samo fazama projekta, već i pasioniranim kreativcima koji imaju stvarni život i realne brige. Zato, potrudi se da ih upoznaš. Saznaj šta je ritam srca njihovog.
Saznaj koje osobine ima ova kreativna osoba i kako ih ispoljava. Onda se osvrni na načela psihologije i upravljanja promenom, ne da bi manipulisao njima, već da bi našao uspešan kanal komunikacije. Iznad svega, naći ćeš bolji put da odgovoriš na rokove, i postaćeš bolji lider.
2. Kreativni projektni menadžment traži izuzetne komunikacione sposobnosti
Upravljanje projektom sa kreativcima traži priličnu dozu komunikacije. Ono što će vas iznenaditi – traži takođe veliku porciju „prevođenja“ u toj komunikaciji. Ovo je naročito vidljivo kada prelazite put od klijenta do kreativca, morate naučiti kako da klijentov zahteve prevedete u konkretne zadatke koje kreativac može da razume. Veština uključuje obradu mnoštva stavova i komunikaciju sa svakim od njih. Obratno, takođe ćete morati da upravljate očekivanjima klijenta i stejkholdera u pogledu autputa svog kreativnog tima.
Iako postoje alati da kreativno upravljanje projektima pruži fidbek članovima tima pomoću softvera, često je najbolji način da za svaku osobu iskoristite najbolji alat – vas same, jer vi ste projekt menadžer kome je dodeljen zadatak da filtrira koji fidbek za člana vašeg tima će biti dat, a koji će biti prećutan ili ignorisan.
3. Kreativni projektni menadžment traži upotrebu podesnog alata
Poslednji alat za projektni menadžment koji uključuje kreativce jeste onaj koji je u stanju da rukuje svim dinamičnim delovima kreativnog posla ili marketing kampanje, a to je najčešće softver. Potrebno je dozvoliti radne diskusije i fidbek u realnom vremenu, dakle, uživo. Istovremeno, potrebno je da imate alat koji u potpunosti omogućava proveru i odobravanje raznih produkcijskih materijala – publikacija, grafike, videa i sl. Na primer, ako ste zaduženi za marketing kampanju koja traži dizajn banera, najbolje je imati softver koji omogućava direktnu distribuciju predloga i članovima vašeg tima i klijentu, sve uz samo jedan fajl. Na osnovu toga svako može davati fidbek na svaki konkretan detalj grafičkog rešenja.
Kreativni projektni menadžment ima svoju jedinstvenu spiralu stvari. Kao u svakom menadžmentu, tajna je da podsetiš sebe s vremena na vreme da je kod ovog menadžmenta poenta na susret sa ljudima na prvom mestu. Ako možeš voditi tim sa empatijom, odličnom komunikacijom i pravim alatom u vidu softvera, na pravom si putu.
Lajonel Valdelon / Wrike.com
Prevod i obrada: A. Đ.