„Od devet miliona vrednosti 2010. godine, došli smo do današnjih 56,22 miliona evra. Displej oglašavanje prednjači sa gotovo 37 miliona evra i rastom od 16 odsto, dok „paid search“ beleži rast od 30 odsto. „Local display“ je doživeo pad od 16 procenata i sa 9,2 miliona smo prošle godine došli na cifru od pre 10 godina – 7,7 miliona evra“ – ovo je na konferenciji Digital day izneo Igor Černiševski iz IAB Serbia, prenosi portal Biznis Telegraf.
IAB Serbia (Interactive Advertising Bureau – IAB Serbia) je udruženje koje je osnovano 2009. godine sa ciljem da aktivno podržava rast i razvoj tržišta digitalnog i interaktivnog marketinga u Srbiji. Kao deo globalne IAB mreže i član IAB Europe, IAB Serbia nastoji da pomogne učesnicima u medijskoj i oglašivačkoj industriji da napreduju u digitalnoj ekonomiji.
Članstvo čine više od 80 medijskih i digitalnih agencija, izdavača, brendova i tehnoloških firmi odgovornih za prodaju, isporuku i optimizaciju digitalnih oglasa, kao drugih kompanija koje ulažu svoje budžete u digitalne kampanje. IAB Serbia sprovodi statistička istraživanja o interaktivnom oglašavanju, istovremeno edukujući brendove, agencije i širu poslovnu zajednicu o važnosti digitalnog marketinga uz razvijanje tehničkih standarda i rešenja.
Vrednost tržišta mobilnog oglašavanja, prema istraživanju IAB, za prošlu godinu iznosio je 44,23 miliona evra, što je porast od gotovo 46 odsto u odnosu na prethodnu, dok je video oglašavanje poraslo sa 7,8 na 9,7 miliona evra. Oglašavanje na društvenim mrežama beleži rast od 33,8 odsto i vrednost od 15,76 miliona evra. Od toga je na oglašavanje na Fejsbuku i Instagramu otišlo čitavih 14 miliona evra. Učešće ostalih društvenih mreža je znatno manje – na Snapčet je potrošeno 78.000 evra, na Linkedin 780.000 evra, Tviter 454.000, a na Viber 402.000 evra, prenosi zaključke sa konferencije Biznis Telegraf. Po rastu potrošnje u ovaj vid oglašavanja, Srbija je u vrhu u Evropi, izneto je na konferenciji.
Foto Unsplash