Srpsko tržište oglašavanja 2021. godine zabeležilo je rast za 16,4 odsto i dostiglo je vrednost od 145 miliona evra, što je malo bolje nego u poslednjoj godini pre pandemije kada je vredelo 143 miliona evra. Projekcija rasta za 2022. godinu je 8,2 odsto. Ovo je ukratko nalaz iz izveštaja MAGNA istraživanja, Mediabrands globalnom izvoru podataka o medijskim tržištima, kada je reč o Srbiji. Ova organizacija objavljuje više desetina izveštaja godišnje o stanju i perspektivama medijskog sektora u svetu, kao i percepcijama tržišta.
Na globalnom nivou tržište oglašavanja poraslo je čak za 22 procentna poena u odnosu na 2020. godinu, a najveći rast zabeležili su Sjedinjene američke države (25%), Velika Britanija (34% ), Brazil (30%), Kanada (27%) i Australija (23%). U regionu Centralne i Istočne Evrope najveći rast u oglašavanju imala je Turska (35%), potom Letonija i Mađarska sa 23,5 odnosno 22 odsto. Najveće tržište regiona je rusko, sa oko 40 odsto svih vrednosti.
Kada je reč o formama oglašavanja, digitalni formati čine čak 62 odsto ukupnog svetskog oglašavanja, a porasli su za čak 35 odsto u regionu Centralne i Istočne Evrope, dok je samo mobilno oglašavanje raslo više od 46 odsto u odnosu na 2020. godinu. Štampano oglašavanje zabeležilo je manji rast (2 odsto), ali generalno ima sve manji značaj, jer čini tek 3 odsto tržišta, sa trendom daljeg pada. Televizijsko reklamiranje poraslo je za desetak odsto.
Od zemalja Jugosfere, hrvatsko i slovenačko tržište oglašavanja veće je od srpskog i vredelo je u 2021. godini 206 odnosno 196 miliona evra. Hrvatski advertajzing zabeležio je pad za oko 12 odsto u odnosu na 2020. godinu, koja je sama bila vrlo neprofitabilna.