2 min 9 godina

Kako prenosi AlJazeera, preduzetnici se sve više okreću modelu masovnog finansiranja putem crowdfundinga i na taj način izbegavaju investicione fondove. U masovnom finansiranju doslovno svi mogu učestvovati, bilo kao ulagači ili kao nosioci ideje – preduzetnici kojima treba početni kapital.

Primer je vlasnik firme Priority Bicycles, koji je preko Kickstartera prikupio 600.000 dolara, i na taj način dobio je potvrdu sopstvene vizije i ideje.

Svaki poduzetnik s idejom, bilo da je riječ o prehrambenim ili IT proizvodima, može pokrenuti kampanju prikupljanja kapitala, kaže se u istraživanju koje je sprovela AlJazeera. Za to mu na raspolaganju stoje platforme GoFundMe, Indiegogo ili Kickstarter.

Prema istraživanjima, prošle godine kroz razne oblike crowdfundinga prikupljeno je više od 16 milijardi dolara, što je stopa rasta od 167 posto godišnje. Procenjuje se da bi u narednih pet godina ukupna vrednost mogla iznositi čak 300 milijardi dolara – zaključuje AlJazeera, dodajući da je reč o temeljnoj promeni ekonomskog modela po kojem funkcionišu kompanije.

Pročitaj i ovo:  Dizajn: sat na tečni metal

Ostavite odgovor