3 min 3 godine

Agencije Kliping i Smart Plus sprovele su istraživanje medijske publike u Srbiji u okviru istraživanja Kako konzumiramo medije. Trendovi za neke nove medijske oblike, kao i  podaci o publici starih i poznatih medijskih formi izneti su i na događaju Forum komunikacionih lidera koji je održan 7. aprila.

Televizija, radio i štampani mediji se dobro drže

Nalazi istraživanja upućuju na zaključak da su televizija, radio i štampa i dalje najpraćeniji mediji. Štampu čita redovno 11 odsto populacije, a 57 procenata to radi povremeno. Televiziju prati 97,2 odsto populacije, a najveći udeo imaju televizije sa nacionalnom frekvencijom. Radio se najviše sluša zbog muzike, dok kada je u pitanju sadržaj, publika se okrenula novoj formi – podkastu.

Podkasti su proizvod internet medija a internet portale u Srbiji svakodnevno posećuje 40 odsto populacije, od čega podkaste prati 8 odsto populacije. To predstavlja značajan udeo, s obzirom na to da se ovaj novi kanal komunikacije tek relativno skoro pojavio u masovnijoj produkciji. Iako su i društvene mreže deo internet zajednice, poverenje u njih je opalo, pokazuju nalazi istraživanja. Ovo zato što samo 16 odsto publike u Srbiji više veruje društvenim nego zvaničnim medijskim mrežama.

Internet mediji i novi kanali komunikacije

„Pojedini nalozi stekli su status influensera na društvenim mrežama, okupili značajnu publiku oko sebe i zadobili njeno ogromno poverenje. Na taj način definitivno su postali novi mediji koji plasiraju sadržaj na nekoliko različitih kanala i poseduju gotovo neograničen oglašivački potencijal. Svojom popularnošću i stvaranjem određenih sadržaja influenseri vrše uticaj na ljude (pratioce, followere) koji konzumiraju te sadržaje.  

Taj uticaj je bitan sa više aspekata, ali najviše sa tržišnog – pohvala ili pozitivno isticanje nekog proizvoda ili brenda od strane influensera neretko ima jači marketinški efekat od reklame. Od izraženih novih digitalnih trendova, imamo masovni prelazak na nove kanale komunikacije, pri čemu bismo izdvojili YouTube emisije i naročito podkaste“ – ističe Ivana Daljević iz agencije Kliping.

Podkast je prirodna evolucija radijskog formata, naglašava Daljević. Njih najviše (41 odsto) sluša populacija u starosnom dobu 18-25 godina, od čega je gotovo trećina (29 procenata) visokoobrazovanih. Oni slušaju ovu vrstu emisija radi dodatnog informisanja o određenoj temi, a to najčešće čine u terminu od 20h do ponoći. Za razliku od drugih autorskih formata koji su influenserski, publika podkasta ocenjuje da je bitniji sadržaj emisije od samog autora. Vremenom, ipak, neki autori postaju popularne ličnosti pa se njihov medijski proizvod identifikuje na osnovu njih. Najpopularniji podkasti su Inkubator, Mudja i Agelast.

Pročitaj i ovo:  Monitoring Saveta za štampu: broj prekršaja rastao sa brojem obolelih od Covid-19

Foto Pixabay

Ostavite odgovor