3 min 3 godine

Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede je u okviru Tvining projekta „Jačanje kapaciteta za sprovođenje i dalji razvoj zakonodavstva u oblasti organske proizvodnje i politike kvaliteta poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda“ pripremilo 2 kataloga proizvoda sa oznakama geografskog porekla i to: „Autentična Srbija“, o poljoprivrednim i prehrambenim proizvodima sa zaštićenim geografskim poreklom i „Vinsko blago Srbije“ o vinima sa zaštićenom oznakom geografskog porekla. Takođe, objavljene su i 2 brošure: o šemama kvaliteta za poljoprivredne i prehrambene proizvode, kao i o organskoj proizvodnji.

Tvining je instrument institucionalne saradnje Evropske unije između javnih uprava država članica EU i zemalja korisnica/ partnera sa ciljem pružanja podrške za prenošenje, implementaciju i sprovođenje zakonodavstva EU (pravna tekovina Evropske unije).

Upis u registar Evropske Unije za malinu, med i kačkavalj

U trećem kvartalu ove godine za upis u poseban registar Evropske Unije konkurisaćemo za tri proizvoda – ariljsku malinu, fruškogorski lipov med i pirotski kačkavalj, a u perspektivi, kandidati su futoški kupus, sremski kulen i leskovački ajvar. Srbija do sada nije registrovala nijedan proizvod u ovom registru EU. Od momenta konkurisanja do upisa proizvoda u zvanični registar EU, proći će verovatno od 6 do 8 meseci. I to ukoliko neka od članica EU ne iskaže protivljenje registraciji ovih proizvoda kao geografski pripadajući Srbiji.

Poslednje dve decenije tržište hrane i pića karakteriše rastući trend tražnje za proizvodima koji se odlikuju autentičnošću i tradicijom, odnosno proizvodima koji se odlikuju dodatnom vrednošću koja proizilazi iz vrednosti njihovog kvaliteta, načina proizvodnje ili specifičnosti podneblja sa kojeg dolaze. Srbija ima ogroman potencijal u ovom segmentu, jer je zemlja klimatskih i geografskih različitosti, bogate kulture i tradicije. Upravo iz tih razloga sistem zaštite oznaka geografskog porekla predstavlja jedan od najboljih „alata“ za brendiranje hrane i pića. Takve oznake, istaknute na ambalaži, daju ekskluzivnost proizvodu i upućuju kupca na određeni region ili mesto, kao i na sve specifičnosti koje taj proizvod poseduje.

Pročitaj i ovo:  Hakovanje sveta brendova: od pravog razloga kupovine do marketing strategije

Materijali su dostupni na linkovima:

Autentična Srbija – verzija na srpskom

Vinsko blago Srbije – verzija na srpskom

Spisak Poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda geografskog porekla koji su sertifikovani u 2020. godini ili su u procesu sertifikacije

Izvor Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede

Foto Unsplash

Ostavite odgovor