5 min 10 godina

Deset stvari koje morate znati za dizajniranje postera za film.

  • 1. Poster nije umetničko delo…
    U stvari jeste, jer svaki dobar poster pleni pažnju. Ali njihova svrha je da privuku oko da bi prodali ulaznicu, ne da bi sjajno izgledali u kancelariji ili stanu. Zato, ne dizajnirajte postere da bi stajali lepo na zidu, već da bi prodali film čija su reklama.
  • 2. Učinite naslov filma VELIKIM…
    tako da odmah može da mu se prepozna žanr. Mnogi posteri nekomercijalnih filmova imaju male, komplikovane i teško čitljive naslove. Ne koristite fontove i boje koje sprečavaju da naslov iskoči, učinite ga vidljivim na prvi pogled.
  • 3. Treba da bude uznemirujući…
    Uznemirenost prvo dolazi od naslova. Ako je naslov slab, utičite na njegovu promenu. S druge strane, dizajneri najčešće dobijaju loše fotografije nastale na setu, pa je i materijal za rad nedovoljan. Potrebno je učiniti korak nazad i tražiti da se nove fotografije naprave, ali da ih vi režirate. Poster koji vidite imao je drugačiji naslov. Ova atmosfera na posteru, naslov, kao i njegov oblik takvi su da dovoljno uznemiravaju.
  • 4. Sledite konvencije…
    Filmski posteri imaju formu, specifičnu ravnotežu. Odmah ga prepoznate čim ga vidite. Ako odstupite, rizikujete da izgleda kao da ne prodaje pravi film, nego knjigu ili album. Ne kršite konvencije. Uvek se setite da poster nije umetnost za sebe, on je tu da pomogne prodaju filma, jer je film kao konzerva pasulja na polici.
  • 5. Ne naglašavajte glumce kao da su filmske zvezde…
    osim ako stvarno nisu filmske zvezde ili na neki način doprinose značaju filma. Video sam mnogo postera koji imaju pet likova glumaca, imitiraju holivudski film, ali niko ih ne zna. Niko neće mariti za imena i likove glumaca na posteru ako nisu poznati. Setite se opet da poster prodaje film.
  • 6. Podebljaj…
    a idi za jednostavnim, jakim, čistim žanrom, koji vodi do glavne ideje filma. Ako nema glumaca i scena, onda treba prikazati smisao filmske priče. I to mora biti dobro izvedeno.
  • 7. Izbegnite previše boja…
    Mnogi posteri najbolji su kada su napravljeni u par boja, kreirajući naglašenu atraktivnu sliku. Poster prvo hvata oko, zatim intrigira um. Eto zašto priručnici gerilskih filmskih stvaraoca jesu žuti i zeleni i imaju bombu na naslovnoj strani.
  • 8. Upoznaj dobro žanr filma…
    Iznenadićete se koliko mnogo ljudi jednostavno ne zna žanr filma, ili znaju ali se plaše da razmišljaju o tome šta će žanr početi da znači kad dobije mesto na posteru. Često sam čuo – to nije horor, već i zadivljujuća drama. A onda ne znaš da li je horor ili drama, i taj film jednostavno prođe nepogledan.
  • 9. Sačuvajte lejere na vašem PSD fajlu…
    Ako je poster u lejerima, to će olakšati rad osobi koja će na primer na vašem posteru ispisati naslov filma na drugom jeziku.
  • 10 Angažujte stručnjaka…
    Ako ste ozbiljni sa glumcima i ekipom filma, takođe budite profesionalni sa dizajnerom postera. Bez obzira na cenu bićete oduševljeni idejama zasnovanim na industrijskom znanju i praksi. Profesionalci nisu emotivno vezani za svoje delo, kao što biste to verovatno bili vi.
  • Iz iskustva znam da ljudi nemaju vremena da gledaju u vaš poster, jer su svakog trenutku izloženi mnogim drugim medijskim porukama. Poruke i brendiranje su svuda, a vi i vaš film ste u konkurenciji ko će privući više pažnje. Eto zašto posteri jesu velikih dimenzija. Zbog toga je i od posebne važnosti da fotografija na posteru bude „ubistvena“.

  • Kris Džons
    Izvor teksta i fotografije: ChrisJonesblog.com

Pročitaj i ovo:  Unapređenje autorskog prava u filmskoj industriji

Ostavite odgovor