Čak 60 odsto developera iz Srbije prati dešavanja u zemlji i svetu na dnevnom nivou, dok 30 odsto to čini jednom ili dva puta nedeljno. Najčešći izvori informisanja su nezavisni portali (ovde se podrazumeva da su nezavisni od javnih vlasti tj od uticaja Vlade) i to: N1 gde redovno odlazi 68.3 odsto ove populacije, zatim Nova 33.5 odsto i Danas 29.3 odsto.
Ovo su u najkraćem rezultati ankete koju je sprovela internacionalna kompanija Q u saradnji sa portalom Netokracija, a glavni zaključak istraživanja je da se čak 90 odsto zaposlenih u IT industriji informiše redovno o aktuelnim društvenim temama.
LinkedIn najpopularnija društvena mreža
Developeri odnosno IT inženjeri od društvenih mreža najviše koriste LinkedIn kako bi se obavestili o otvorenim radnim pozicijama u branši (čak 80 odsto), ali kod 64 odsto ispitanika ovo je inače najomiljenija društvena mreža. Odmah iza je YouTube sa 59,3 aneketiranih.
Kada je reč o ostalim platformama za pronalaženje posla, drugo mesto zauzima domaća platforma Poslovi Infostud koji koristi nešto više od 32 odsto developera, dok treće mesto zauzima Hello World, platforma Poslovi Infostuda, specijalizovana za IT stručnjake.
Ako izuzmemo teme koje se ne tiču njihove profesije, stručnjake iz IT sektora najviše interesuju vesti iz sveta (63,5 odsto) i Srbije (59,3 odsto), informacije iz oblasti ekonomije (56.3 odsto), a potom društva, kulture, umetnosti (32,9 odsto) i sporta (31,1 odsto). Iz opšte kulture i savremene tehnologije programeri su otkrili da ih zanimaju i novosti iz oblasti muzike, gejminga, kinematografije, zdravlja, automobilizma i popularne nauke.
Profesionalci iz IT sektora prate vesti iz tehnologije
Od stranih medija, najviše se prate portali Wired i TechCrunch.
Na osnovu ovog istraživanja, portal Netokracija zaključuje: „Ne grešimo kada kažemo da se kod ove grupe dnevno-političke teme ne kotiraju visoko na lestvici prioriteta. To pre svega opravdavamo prilikama za rad u perspektivnoj industriji i preokupiranošću drugim dnevnim temama. No, jedno je sigurno – u eri kada se čini da se u domaćim medijima najčešće mogu pročitati samo vesti iz hronike i senzacionalistički naslovi, domaći profesionalci posežu i za drugim kanalima kako bi ostali informisani, ali i kako bi ostali u toku sa novim poslovnim prilikama.“
Fotografija Unsplash