![](https://kreativnasrbija.rs/wp-content/uploads/2015/08/Povrce-Zdravzivot-e1581108727624.jpg)
Promena nakon pandemije: traženija organska hrana
Organska hrana sadrži više antioksidanasa, koji jačaju imunitet. Organske farme u porastu i povećanju tržišta.
![](https://kreativnasrbija.rs/wp-content/uploads/brizy/imgs/d08-flowers-img-782x834x188x0x405x834x1638052832.png)
Globalno se organska proizvodnja hrane organizuje na 70 miliona hektara, a vrednost te ekonomije je više od 100 milijardi dolara. Primetan je porast broja malih i mikro gazdinstava, koji su tokom pandemije proširili tržište na velike gradove.
Iako su korporacije koji proizvode hranu veoma moćne, i dalje je više od dve trećine svetske proizvodnje hrane u rukama malih i srednjih farmera.
Deset korporacija drže gotovo sve brendove u prehrambenoj industriji široke potrošnje i gotovo da ih ne možete zaobići pri kupovini:
1. Nestlé, profit u 2016: 90 milijardi dolara
2. PepsiCo, profit u 2016: 62 milijarde dolara
3. Coca-Cola, profit u 2016: 42 milijarde dolara
4. Unilever, profit u 2016: 48,3 milijardi dolara
5. General Mills, profit u 2016: 16,6 milijardi dolara
6. Kellogg's, profit u 2016: 13 milijardi dolara
7. Mars, profit u 2016: 35 milijardi dolara
8. Associated British Foods, profit u 2016: 17 milijardi dolara
9. Mondelez, profit u 2016: 26 milijardi dolara