Društvene mreže su, poslednjih godina, jedan od najbrže rastućih sektora na internetu a njihova ekspanzija je doprinela i povećanju udela interneta u komunikaciji i oglašavanju u Srbiji. Internet oglašavanje u Evropi je u 2013. godini vredelo 24,3 milijarde eura a u Srbiji 14,3 miliona eura.
Udeo online oglašavanja u ukupnom oglašavanju u Evropi je 26 odsto a u Srbiji je samo 8 odsto. Međutim, iako su standardni baneri i dalje najpopularniji oglasni format u Srbiji a poslovni sektor društvene mreže uglavnom koristi za plasiranje vesti, marketinški stručnjaci se slažu da je neophodno raditi na podizanju kapaciteta oglašavanja na internetu jer je komunikacija putem društvenih medija postala ključna za uspešno poslovanje. Istraživanja pokazuju da više od 90 odsto korisnika mreža sluša svoje prijatelje i poznanike kada su u pitanju odluke o kupovini nekog proizvoda ili usluge, a čak 70 odsto njih sluša savete i od ljudi koje ne poznaje ali koje prati preko mreža. Stoga, prilikom izrade marketinškog plana, treba imati u vidu i značajnu bazu korisnika ovih platformi u Srbiji. U zemljama regiona, Facebook i Youtube su, posle Google pretraživača, najposećenije stranice na internetu a prema nezvaničnim podacima, u Srbiji je registrovano oko 80.000 blogova, 100.000 korisnika Twittera dok je na Facebook-u otvoreno više od 3.000.000 profila.
Istraživanje Republičkog zavoda za statistiku o upotrebi informaciono-komunikacionih tehnologija u Srbiji iz 2013. godine pokazuje da 59,9 odsto domaćinstava poseduje računar što predstavlja povećanje od 4,7 odsto u odnosu na 2012. godinu, a 55,8 odsto domaćinstava poseduje internet priključak što čini povećanje od 8,3 odsto u odnosu na prethodnu godinu. Po pitanju uređaja putem kojih se pristupa internetu, došlo se do zaključka da se smanjio broj domaćinstava koja internetu pristupaju preko personalnog računara dok se broj onih koji pristupaju internetu preko mobilnog telefona povećao za 8,9 odsto u odnosu na 2012. godinu. Ukupan broj korisnika interneta se povećao za 6,9 odsto a ispitanici internet najčešće koriste za komunikaciju putem mejla, pretraživanje i čitanje novina i interakciju na društvenim mrežama.
Milena Milojević