- Richard E. Caves – CREATIVE INDUSTRIES Contracts between Arts and Commerce, Harvard University Press, 2000.
Ričard Kejvs (1931) je profesor ekonomije na Harvard univerzitetu u SAD. Poznat je po istraživanjima međunarodne ekonomije, organizacije u industrijskim privrednim društvima i po analizama u domenu kreativne ekonomije. U knjizi Kreativne industrije: Ugovor između umetnosti i trgovine, iznosi tezu da su gotovo sva preduzeća u kreativnim industrijama zapravo ili jako mala ili veoma velika. Ili, dakle, malih razmera, koja se bave selekcijom i razvojem novih kreativnih talenata ili su velike kompanije koje proizvode serijske proizvode sa obaveznim pakovanjem i robom široke potrošnje. Neke delatnosti kreativne ekonomije, kao što su izvođačke umetnosti, po Kejvsu, gotovo po pravilu prate visoki fiksni troškovi a sama industrija je tipična za neprofitne organizacije (pozorišta uglavnom).
Da bi objasnio logiku rada u kreativnom sektoru, autor pravi analize u industrijskoj ekonomiji i poziva se na teorije ugovora. Kejvs smatra da kreativne industrije donose filozofiju „pobednik odnosi sve“, tj. daje bogatstvo i slavu za neke umetnike, dok druge čini neuspešnim i frustriranim. Zbog svoje neodređene prirode, kreativne delatnosti počivaju na ugovorima, zato je ugovor kao poslovna forma dogovora veoma rasprostranjena. Ti ugovori pokušavaju da jasno odrede i opišu neku obavezu kreativcu, iako je ono što treba uraditi inače teško odredivo; tako čak i veoma uspešni producenti zapadnu u problem u realizaciji ugovorne obaveze, koja se često svodi na izradu nečeg što je opisano u kilogramima ili masi.
Bez obzira na njihovu formu, organizacione oblike, estetske vrednosti, bilo da su visoko ili nisko na kulturnoj skali, kreativne industrije, po Kejvsu, dele istu osnovnu organizacionu logiku.