3 min 3 godine

Porodica domaćih preduzeća koji nose žig Čuvarkuća dobila je tokom februara 64 nova proizvoda u oblasti hemijske, prehrambene i prerađivačke industrije Srbije, a pravo na žig osvojili su i „Zorka keramika“, „Perutnina Ptuj – Topiko“, „Mercator S“, „Crvenka fabrika šećera“, „Pobeda DOO Predejane“ i „Degustacioni centar“ Pirot. Time je ukupan broj „čuvarkuća“ premašio 500.

U oblasti prehrambene industrije, dva ugostitelja sa bogatim iskustvom, „Pobeda“ doo Predejane i Degustacioni centar Pirot, kandidovali su specifične proizvode za žig Čuvarkuća. Dalibor Tošić, vlasnik pirotskog Degustacionog centra čije su „boemska potkovica“ i „midžorska poludivlja kobasica“. To su tradicionalni, 100 odsto domaći proizvodi koje stvaraju i čiju recepturu čuvaju generacije. „U proizvodnji se koristi samo čisto meso: kozje, ovčije, goveđe. Midžorska poludivlja kobasica je kombinacija goveđeg i konjskog mesa.

Proizvodi kompanije „Pobeda”, Predejane – ljuti i blagi ajvar su na listi nosilaca žiga. „Žig „Čuvarkuća“ se kao potvrda kvaliteta i domaćeg porekla već nalazi na teglama „ljute papričice u ulju“. „Paprika i papričica koje koristimo u našim proizvodima uzgajaju se u leskovačkoj opštini, sve je kompletno domaće, i nadamo se će akcija ʹStvarano u Srbijiʹ naše kvalitetne proizvode još više približiti kupcima“, rekla je Vučković.

Pravo na žig dobilo je i 17 proizvoda kompanije „Perutnina Ptuj – Topiko“ u Bačkoj Topoli, 21 proizvod kompanije „Mercator S“ pod brendom „Ukusi moga kraja“, koji se prave u saradnji sa lokalnim proizvođačima.

U oblasti hemijske industrije, četrnaest vrsta podnih i sedam vrsta zidnih pločica kompanije „Zorka keramika“, vodećeg proizvođača keramičkih pločica u Jugoistočnoj Evropi. Tu su još i kompanije Metalfer Steel Mill sa toplo valjanim rebrastim betonskim čelikom u šipci, toplo valjani rebrasti betonski čelik u koturu i toplo valjana glatka žica, kao i 12 proizvoda kompanije Merkator S, četiri ADS-INTERKOMERC, Novi Sad i šest požarevačke firme „Milami“ koja proizvodi dečje patofne.

Poreklo proizvoda, kvalitet, marketing  i standardi sa ekološkim parametrima, predstavljaju četiri osnovna kriterijuma koja proizvod kvalifikuju za dobijanje žiga. „Čuvarkuća“ se dodeljuje na tri godine proizvodima koji u sastavu imaju 80 odsto domaćih resursa, sa mogućnošću resertifikacije.

Odluku o dodeli prava na žig donosi Savet za odlučivanje o pravu korišćenja kolektivnog žiga u kome su stručnjaci iz oblasti tehnologije, marketinga, kreativne industrije, zaštite potrošača i zaštite životne sredine.

Izvor: Privredna komora Srbije
Foto Ekranska fotografija (screenshot)

Ostavite odgovor