Knjige o kreativnoj ekonomiji: Ključni koncepti u kreativnim industrijama

John Hartley – Key Concepts in Creative Industries, Sage Publication, London 2012. (koautori su: Jason Potts, Stuart Cunnigham, Terry Flew, Michael Keane, John Banks)

Knjiga Ključni koncepti u kreativnim industrijama predstavlja konceptualnu mapu na istraživačkom putu kroz kreativne industrije. Govorimo o mapi koja je namenjena studentima, ali i istraživačima fenomena, pre svega iz ugla humanističkih i društvenih nauka. Polazeći od činjenice da su koncepti u kreativnim industrijama transdisciplinarni, jer obuhvataju ekonomske, političke, kulturne, umetničke i tehnološke diskurse, time su ujedno i polje interesovanja humanističkih nauka, nauke o umetnosti i umetničkim veštinama, studija tehnologije i društvenih nauka. Ovaj dijalog različitih posmatrača ne samo da nije moguće razdvojiti, već je potrebno da bude prikupljen i objedinjen kako bi omogućio da se jedna brza i dinamička oblast društvenog života i privrede bolje razume i objasni onima koji bi trebalo da donose mere za njen dalji razvoj. Zato Hartli, i kolege mu, knjigu izlažu ne u formi definicija, već pre kao istoriju ideja, i to veoma raznorodnih ideja.

Knjiga je, dakle, postavljena kao objašnjenje suštinskih pristupa problematici kreativnih industrija, teoriji i praksi kroz sledeće pojmove:

Knjiga Key Concepts in Creative IndustriesEstetika, Umetnost / Agent, Agencija  / Pažnja / Publika / Klaster / Ko-kreacija / Konkurencija / Kompleksni sistemi / Potrošač/ Susretanje kultura – Convergence / Kreativne veštine / Kreativni gradovi / Kreativne klase / Kreativna destrukcija / Kreativna ekonomija / Kreativne industrije / Kreativan rad / Kreativnost / Kulturna politika / Istorija koncepata kulture / Industrije kulture – Kulturne industrije / Dizajn / Digitalna pismenost / Zabava / Preduzetništvo / Evolucija / Ekspert / Globalizacija / Ekonomija informacija / Inovacija / Institucija / Intelektualna svojina / Internacionalizacija kreativnih industrija / Rast znanja / Tržišta / Mediji / Mreže / Snaga / Produktivnost / Javna kultura / Predstavljanje / Tehnologija.

Džon Hartli (1948) je australijski profesor britanskog porekla, predavač je nauke o kulturi na Curtin univerzitetu u Zapadnoj Australiji, kao i na univerzitetu u Kardifu, gde predaje medije i studije kulture.

Pročitaj i ovo:  Kreativne industrije: nije ključni problem to što lažno predstavljaju stvarnost, već što to tako dobro rade

Ostavite odgovor

Sign In

Register

Reset Password

Please enter your username or email address, you will receive a link to create a new password via email.