3 min 3 godine

Zagreb Design Week/Zagrebačka Nedelja dizajna traje od 21. do 26. septembra i smeštena je unutar Tehničkog muzeja Nikola Tesla, hala V. Prema rečima organizatora, u godini pandemije koja se nastavlja, zemljotresa koji su nekoliko puta pogodili Hrvatsku, strah i nesigurnost su ušli u društvo, pa su sve ove teme sublimirane kroz opštu temu Otpornosti/Rezilijentnosti.

Pozitivno gledanje u budućnost ostaje, tu je i želja da se menjaju stvari, da bi se izgradilo drugačije, najpre ekološko i humano društvo u kojem se prave inteligentniji sistemi. Dizajn u svemu tome ima značajnu ulogu.

Festival uz podršku nizozemskih fondova

Država partner ovogodišnje Nedelje dizajna u Zagrebu je Nizozemska (Holandija). Biće prikazan dokumentarni film Elbe Stevensa – To je nizozemski dizajn. Film govori o globalnom fenomenu stila nastalog 1990ih, kao reakcija na tada dominantni tradicionalni pristup. Glavne teme Festivala su dizajn društvenih inovacija, dizajn prostora, digitalnih komunikacija i interakcija, potom produkt dizajn, grafički dizajn, tekstilni i modni dizajn.

I ove godine, organizatori festivala su uključili veći broj partnera kroz pristup partner lokacija. Koja god galerija, trgovina, restoran ili neki drugi javni objekt želi da istakne svoju delatnost baziranu na dizajnu, dobrodošao je da se uključi. Cilj je podići vidljivost hrvatskih dizajnera i dizajna, edukacija o dizajnu kao dodatoj vrednosti u privredi. Tu je i ZGDW Concept store, na oko hiljadu kvadrata, gde se nudi vrhunski izbor mode, nakita, dekorativnih predmeta i nameštaja, rasvete.

Na festivalu učestvuje veći broj izlagača, od samostalnih mladih dizajnera i dizajnerki, pa do poznatih firmi i brendova iz Hrvatske i inostranstva.

Festival je preduzetnička ideja

Osnivači i organizatori manifestacije su Zagrepčani Daniel Tomičić i Tina Marković: Zahvaljujući njihovoj viziji, ZGDW za kratko vreme se proslavio kao jedan od najvažnijih događaja na ovom području. Tomičić je diplomirao istoriju umetnosti i istoriju, a Marković kroatistiku i pedagogiju. Sve je krenulo od interesovanja za dizajn automobila, pa su u početku organizovali manji događaj vezan za dizajn automobila, nakon čega su brzo prepakovali ivent na festival svih vrsta dizajna, od produkt do grafičkog. U godini pre pandemije, ZGDW je posetilo više od 20.000 ljudi.

Tomičić i Marković takođe su pokrenuli i Produkteku, platformu za povezivanje dizajnera proizvođača i distributera.

Fotografija ZGDW ekranska fotografija (printscreen)

Pročitaj i ovo:  Hrvatska: rekordna turistička godina

Ostavite odgovor