3 min 3 godine

U Crnoj Gori u junu 2021. godine, u kolektivnom smeštaju (hoteli, odmarališta, pansioni, moteli, turistička naselja, hosteli i dr.), ostvareno je 69 923 dolazaka turista i 277 467 noćenja saopšteno je od strane ministarstva turizma te države. Od ukupnog broja noćenja u kolektivnom smeštaju 86,2 odsto ostvarili su strani, a 13,8 odsto noćenja ostvarili su domaći turisti. Najviše noćenja ostvareno je u primorskim mestima (92,4%), glavnom gradu (5,0%), planinskim mestima (1,6%) a ostalim mestima 1 odsto.

Prema portalu Makroekonomija, u junu 2021. bilo je za 58 posto manje noćenja, u tome za 34 posto manje domaćih i za 60 posto stranih. Podaci su za kolektivni smeštaj, za privatni smeštaj nema podataka. Ipak, prema procenama Monstata, kolektivni smeštaj u turizmu ove države čini 25-30 odsto ukupnog smeštaja, a dominira pansionski smeštaj u domaćoj radinosti.

Gosti iz Zapadne Evrope gotovo da nisu ni došli

U odnosu na poslednju dobru sezonu, 2019. godinu, od stranih turista, Ukrajinci su povećali broj noćenja za 146 odsto, ali je istovremeno primetan veliki pad broja ruskih turista, za čak 89 odsto. Broj turista iz Zapadne Evrope je drastično pao u odnosu na sezonu pre dve godine. Pad turista iz UK je 96 odsto, Francuske 95 odsto, Nemačke 89 odsto.

Glavni turisti su pored Ukrajinaca, Srbijanci i Albanci. Albanci iz Albanije povećali su broj noćenja za 108 odsto, sa Kosova za 59 odsto. Broj Srbijanaca je u odnosu na godinu pred epidemiju blago porastao za 4,5 odsto.

U avgustu je Vlada Crne Gore konstatovala da je za 6 meseci 2021. godine, turizam Crne Gore prihodovao koliko je za celu 2020. godinu. Prema zvaničnim podacima Centralne banke Crne Gore, u 2020. godini ostvareno je 144 miliona evra prihoda od turizma, što iznosi svega 13 odsto prihoda od turizma iz 2019. godine. Prema zvaničnim podacima, u prvom kvartalu ove godine ostvareno je 25 miliona evra prihoda od turizma uz 315.000 noćenja stranih turista, što znači prosečnu dnevnu potrošnju od 80 evra po turisti.

Pročitaj i ovo:  Srpska poslovnost zavisi od kulturnog koda

Makroekonomija/Kreativna Srbija

Fotografija Olga Brajnović/Unsplash

Ostavite odgovor