5 min 3 godine

Sterijino pozorje u Novom Sadu, jedan od najdugovečnijih i najznačajnijih pozorišnih festivala u Srbiji i regionu, predstavlja od 18. do 26. juna u takmičarskom programu deset predstava u selekciji Milivoja Mlađenovića, objedinjenih sloganom „Zlu vremenu, uprkos“, koji je inspirisan pandemijom korona virusa i njenim posledicama na pozorišni život.

Osim predstava iz Srbije, Hrvatske i Bosne i Hercegovine u glavnom programu, 66. Sterijino pozorje nudi i tri produkcije u međunarodnom programu Krugovi i dve predstave u off programu.

Takmičarski program 66. Sterijinog pozorja počinje u Srpskom narodnom pozorištu, nakon besede Svetozara Cvetkovića, predstavom „Gospođa ministarka” Branislava Nušića, u produkciji Hrvatskog narodnog kazališta Ivana pl. Zajca iz Rijeke, u režiji Tatjane Mandić Rigonat.

Predstave 66. Sterijinog pozorja

U konkurenciji za nagrade su i „Deobe“ Dobrice Ćosića, u dramatizaciji Spasoja Ž. Milovanovića i režiji Juga Radivojevića, nastalu u koprodukciji SNP-a, Narodnog pozorišta u Nišu i Narodnog pozorišta Priština sa sedištem u Gračanici, te autorski projekat Andraša Urbana „Vitezovi Lake male“ Pozorišta „Deže Kostolanji“ iz Subotice, koje učestvuje i u selekciji Druga scena (off program) predstavom “Poetika gledanja”, takođe u režiji Urbana.

Takmičarski program obuhvata i predstave „Kus petlić“ Aleksandra Popovića, u režiji Milana Neškovića i izvođenju Narodnog pozorišta u Subotici, „Derviš i smrt“ Meše Selimovića, u dramatizaciji i režiji Dejana Projkovskog, u produkciji Narodnog pozorišta Republike Srpske iz Banjaluke, „Radio Šabac“ Olge Dimitrijević, u izvođenju Šabačkog pozorišta, „Ako dugo gledaš u ponor“ prema motivima istoimenog romana Enesa Halilovića, autorski projekat Zlatka Pakovića, u produkciji Regionalnog pozorišta Novi Pazar/Kulturnog centra Novi Pazar, „Velika depresija“ Filipa Grujića, u režiji Marka Čelebića, u produkciji SNP-a i Centra za razvoj vizuelne kulture iz Novog Sada, „Tiho teče Missipi“ Vladimira Tabaševića, u režiji Ivice Buljana i u produkciji Beogradskog dramskog pozorišta, te „Šindlerov lift“ Darka Cvijetića, u dramatizaciji i režiji Kokana Mladenovića, a u produkciji Kamernog teatra 55 iz Sarajeva.

Selektor Mlađenović je u netakmičarski međunarodni program “Krugovi” uvrstio predstave “Hotel ‘Zagorje’” – autorski projekat Anice Tomić i Jelene Kovačić prema motivima romana Ivane Bodrožić, u izvođenju Gradskog dramskog kazališta “Gavela” iz Zagreba, “Dečak je govorio Bogu” Damira Mađarića, u režiji Sama M. Strelca, u izvođenju Hrvatskog narodnog kazališta u Osijeku, naposletku “Kreketanje” Almira Bašovića, u režiji Aleša Kurta i izvođenju Narodnog pozorišta u Tuzli.

Pročitaj i ovo:  In memoriam: Milan Gutović (1946-2021)

U selekciji Druga scena (off-program), osim Urbanove “Poetika gledanja”, našla se i predstava “Kao da kraj nije ni sasvim blizu” Maje Pelević, u režiji Nikole Zavišića i produkciji Bitef teatra.

U nedostatku savremenih dramskih dela, pozorišta su posegla ne toliko za proverenim tradicionalnim dramskim delima koliko za udešavanjem romanesknih tvorevina za pozornicu, naveo je selektor Milivoje Mlađenović, dodajući da su tako uzorne dramatizacije romana zapremile polovinu takmičarske selekcije 66. Pozorja.

Takav trend, kako je primetio, prisutan je i u repertoaru zemalja u regionu, te se čini da bi opisu sadašeg stanja savremenog dramskog teksta sasvim odgovarala maksima “Društvo u dramatizovanom romanu”, kao parafraza čuvenog dela Vladimira Stamenkovića “Pozorište u dramatizovanom društvu”. Uočava se i dominacija autorskih projekata i kolektivni rad. Tako nastaju vredna i raskošna pozorišna ostvarenja, ali se otvara i pitanje autorstva, tvorca koji je dao konačan oblik, čvrstinu, snagu, misao predstave, naveo je Mlađenović.

Izvor: Seecult

Fotografija SP promotivni poster

Ostavite odgovor