Srpska gejming industrija zabeležila rast od 20 odsto

Srpska asocijacija industrije video igara, SGA (Serbian Gaming Association), objavila je treći po redu godišnji izveštaj o radu industrije u 2020. godini. Asocijacija je uradila istraživanje i analizu tržišta i predstavila u tom dokumentu projekte domaćih gejming organizacija.

Dobra vest je da je nacionalna gejming industrija u 2020. godini ostvarila prihod od 120 miliona evra neto i da je za razliku od opšteg, tj autsorsing IT sektora, ostvarila rast od oko 20 procenata. Prema sadašnjem preseku, najviše se razvijaju igre za mobilne uređaje, 40 odsto i za PC platforme (33 odsto). Industrija zapošljava 2.000 ljudi, od čega trećinu čine žene. U 2018. godini ovaj deo IT sektora zaradio je 50 miliona. 

Šezdeset odsto industrije koncentrisano je u Beogradu, od čega su dve trećine društva sa ograničenom odgovornošću. Jedna trećina posluje kroz preduzetničku radnju. U proseku zapošljavaju do pet ljudi i planiraju proširenje tima u 2021. godini. Najdeficitarniji su programeri i umetnici tj artisti.

Naša gejming industrija najčešće pravi originalne proizvode (62 odsto) a autsorsuje tj izvozi i pruža usluge samo u procentu od 11 odsto. Ono što uspe da napravi, gejming industrija nađe načina da direktno proda i to 61 odsto. Ukupno je izdato 41 proizvoda, a započet razvoj 51 video igre.

Među vrstama igara koje se razvijaju, na domaćem tržištu dominiraju potpuno originalni naslovi (62 odsto), a outsourcing je na dalekom drugom mestu (11 odsto). Oko 61 odsto prihoda dolazi od direktne prodaje (75-100 odsto iz inostranstva), a 2019. godine je samo 13 odsto kompanija dobilo neku vrstu finansiranja. Ove godine objavljena je 41 igra, a u razvoju je još 51.

Najveći problemi gejminga u Srbiji su zastareli pravni okvir, nedovoljno poreskih podsticaja i nedostatak sredstava za finansiranje produkcije.

Pročitaj i ovo:  Rast izvoza kompjuterskih i drugih usluga Srbije

Izveštaj je dostupan na sajtu Serbian Games Association.

Fotografija Unsplash

 18,072 

Srodni tekstovi