4 min 12 godina

Skup pod nazivom Memfis Manifesto (The Memphis Manifesto Summit), prvo okupljanje kreativne klase, održan je od 30. aprila do 2. maja 2003. godine, u Memfisu (američka savezna država Tenesi). 100 kreativaca iz zemalja širom Severne Amerike, izabranih na osnovu nominacija, i njihovi domaćini – kreativci iz Memfisa – predstavili su kreativnu klasu u njenoj punoj raznovrsnosti i višestranosti. Kreativnih 100 iz 48 gradova Sjedinjenih Američkih Država, Kanade i Portorika, sastavili su ovaj manifest za svoje i za sve zajednice koje žele da budu konkurentne u savremenoj ekonomiji. Domaćini skupa bili su Ričard Florida, autor dela pod naslovom Uspon kreativne klase i kako ona preobražava rad, zabavu, zajednicu i svakodnevni život, i Kerol Koleta, voditeljka i producentkinja nagrađivane radijske emisije Pametan grad.

Prinicipi Memfiškog manifesta

Principi:

Kreativnih 100 posvećeni su zadatku da pomognu zajednicama da ostvare pun potencijal kreativnih ideja ohrabrujući ih da primenjuju sledeće principe:

·         Gajite i nagrađujte kreativnost. Svaki pojedinac je karika u vrednosnom lancu kreativnosti. Kreativnost se može iskazati bilo gde i bilo kada, iskazuje se upravo sada i u vašoj zajednici. Obratite pažnju!

·         Investirajte u kreativni ekosistem. Kreativni eko-sistem obuhvata umetnost i kulturu, noćni život, muzičku scenu, restorane, umetnike i dizajnere, pronalazače i inovatore, preduzetnike, dostupne stambene prostore, vaš kvart i vaš komšiluk, duhovnost, obrazovanje, gustinu populacije, javne i druge prostore.

·         Prihvatajte različitost. Iz nje se rađaju kreativnost, inovativnost i pozitivni privredni efekti. Ljudi različitih porekla i iskustava doprinose raznovrsnosti ideja, izraza, talenata i perspektiva koje obogaćuju zajednicu. Tako ideje cvetaju i grade dinamične, napredne zajednice.

·         Podstičite kreativce. Podržavajte one koji ih povezuju. Sarađujte da biste bili konkurentni na novi, drugačiji način, i privucite u igru sve igrače.

·         Rizikujte. Preobrazite klimu odbijanja u klimu prihvatanja. Ulažite u stvaranje novih šansi, ne samo u rešavanje problema. Pomozite da vašu zajednicu osvoje kreativni talenat, tehnologija i  energija. Prkosite konvencionalnom duhu.

·         Budite autentični. Otkrijte vrednost koju ćete razvijati i usredsredite se na ono u čemu ćete biti jedinstveni. Usudite se da budete drugačiji, ne da budete slika i prilika neke druge zajednice. Odupirite se jednoumlju i jednokulturalnosti. Svaka zajednica može da bude ona prava.

·         Investirajte u specifične kvalitete mesta i na njima gradite svoje zajednice. Iako su nasleđene karakteristike, kao što su klima, prirodni resursi i populacija veoma značajni, možete da gradite i da jačate i neke druge karakteristike: umetnost i kulturu, otvorene prostore i zelene površine, dinamične gradske centre, obrazovne centre. To će učiniti zajednice konkurentnijim nego ikada, zato što će stvoriti više šansi nego ikada do sada da ideje istinski utiču na razvoj.

·         Odstranjujte prepreke koje guše kreativnost, kao što su mediokritetstvo, netrpeljivost, izolacija, siromaštvo, loše škole, ekskluzivnost, društvena i ekološka degradacija.

·         Preuzmite odgovornost za promene u vašim zajednicama. Improvizujte. Pokrećite. Razvoj je preduzeće koje počiva na principu „uradi sam“.

·         Starajte se o tome da svi, a naročito deca, imaju pravo na kreativnost. Permanentno, kvalitetno obrazovanje tokom čitavog životnog veka ključni je faktor koji razvija i zadržava kreativne pojedince kao resurse zajednice.

Prevod i obrada: Centar za istraživanje kreativne ekonomije

Pročitaj i ovo:  Heroji novog doba: šta zaista stoji iza ekonomije kreativnosti

Izvor: Memphis Manifesto

Ostavite odgovor