7 min 3 godine

Kako prenosi portal Marketing Interactive, nesporno je da je pandemija COVID-19 promenila ponašanje potrošača i zahteve industrije. Brendovi bi trebali biti svesni ovih promenljivih trendova i prilagoditi njihov sadržaj i poruke o brendu u skladu sa trenutnim stanjem stvari, portal naglašava da stručnjaci ističu. I dodaje da prema nedavnoj studiji koju su uradili Tolkvoker i Habspot (Talkwalker and Hubspot), ton 2021. godine oblikovaće „četiri slova C“ sadržaja COVID-19: community, contactless, cleanliness, compassion (zajednica, beskontaktnost, čistoća, saosećanje).

Relevantan sadržaj koji odgovara na nedoumice publike

Pomenuta studija otkriva da su ova četiri aspekta u trendu na mreži i da su postali uobičajeni pokretači razgovora publike. Stoga će brendovi morati da prilagode svoju komunikaciju imajući to na umu, kaže se u članku. Naime, postoji jaz u komunikaciji među potrošačima i brendovima kada su u pitanju 4C. Iako su se do sada fokusirali na poruke oko podrške zajednicama, potrošači su,  ipak, više fokusirani na čistoću. Ako žele da budu deo diskursa o pandemiji, brendovi će morati pažljivo da procene pristup kako bi bili sigurni da je njihova komunikacija relevantna. Pored toga, brendovi će morati da se više bave sadržajima brenda. Invazivno oglašavanje neće uspeti, pokazuje istraživanje. Umesto toga, brendovi bi se trebali usredsrediti na relevantan sadržaj koji pokriva potrebe i nedoumice publike.

Brendovi da pričaju sa svojom publikom i da ožive nostalgiju

Studija „Trendovi društvenih medija do 2021.“ takođe ističe i devet drugih aspekata koje bi brendovi trebali uzeti u obzir sledeće godine. U vrhu prioriteta je malo više konverzacijskog marketinga. Pričati sa publikom, dakle, preneti poruku da se razumemo i slušamo. Pandemija je takođe u prvi plan stavila potrebu da se brendovi povezuju sa potrošačima. Brendovi sada više ne mogu vikati svoje poruke u prazno i nadati se najboljem, kaže se u tekstu. Drastične promene izazvane COVID-19 povećale su i upotrebu marketinga nostalgije od strane brendova. Nostalgija marketing povezuje snažne pozitivne emocije sa brendom i daje mu sentimentalni podsticaj, mišljenja su stručnjaci koji stoje iza studije. Tokom vremena neizvesnosti i ekonomskog pada, obično se pojavljuje češće kada potrošači žele da se povežu sa srećnijim vremenima kako bi odvratili pažnju od trenutne nezavidne situacije. Prema studiji, marketing nostalgije se više koristio tokom depresije 1920-ih, kao i novijeg datuma – krajem 2000. godine, kada je bila godina velike recesije. S obzirom da nam sledi ekonomski pad, procena je da će igranje na ideje starih dobrih vremena biti jedno od važnijih.

Pročitaj i ovo:  Srpska advertajzing industrija vredi 400 miliona evra, ali je efikasnost nepoznata

Društvena svest jača uprkos dezinformacijama i mimovima koji takođe cvetaju

Socijalno svestan marketing je takođe trend koji će se nametati sve više, mišljenja su autori studije. Najuticajniji trend koji je utvrdila studija je porast socijalno svesnih potrošača. U 2020. godini primećeno je da ova socijalno svesna generacija utiče na brendove, politiku i društvo u celini. S druge strane, porast digitalnih dezinformacija je takođe primetan. Marketinška industrija, kaže se u studiji, takođe može očekivati da će 2021. godina biti takva da će brendovi i kanali društvenih medija biti usredsređeni na isticanje istine i utišavanje „lažnih vesti“. Inače, najveći bum lažnih vesti i senzacionalizma bio je u periodu samog izbijanja pandemije, od februara do aprila 2020. godine. Brendovi će pokušati da se zaštite od mimetskih medija, mada mimovi kao vrsta trenda društvenih medija, sada jesu način komunikacije na mreži, jer čak 55 odsto publike od 13 do 35 godina šalje mimove svake nedelje. Kao povezan relevantan trend tu je i da će se veliki giganti društvenih mreža brzo prilagoditi novoj realnosti i dalje ostati veliki i uticajni. Misli se na Facebook, Twitter i Instagram, dok se za TikTok ne može reći da važi isto.

Povratak starih majstora u novim formama, igre i remiks svega

Marketing stare škole za novo tržište je još jedan značajan trend. Tokom vremena neizvesnosti, trgovci se vraćaju na proverene marketinške taktike umesto na ometajuće ideje. U ovoj 2021. godini, Tokvoker predviđa da će doći do porasta „marketinga starih škola“, jer se brendovi vraćaju na jednostavniji način angažovanja potrošača. Takođe predviđa i rast marketing komunikacija kroz društvene igre. Kako je zaključavanje COVID-19 uzelo maha, ljudi su se okrenuli video igrama kao drugom obliku distrakcije. Forumi i mnoge komunikacione grupe porasli su unutar i oko igara, stvarajući čitave zajednice posvećene raznim bazama podataka koje se tiču industrije igara. U godini 2021, ko želi da uspešno komunicira, trebalo bi  da izbegne stigmatizaciju igranja igara jer se brendovi više fokusiraju na ove relevantne zajednice. Remiksing novog korisničkog sadržaja je veoma važan trend, koji se pojavljuje kroz sadržaj koji generišu korisnici. Ovi sadržaji evoluiraće tako da uključuju i remiksovanje. Remiks je umetnost uzimanja postojećih formata, šablona ili ideja i njihove ponovne izrade kako bi se izrazila ličnost ili ideje korisnika. Prema Tokvokeru, on je u porastu kroz aplikacije kao što su TikTok i Instagram Reels. Trend tek kreće, dodaje se u studiji.

Pročitaj i ovo:  Promena u trendu društvenih mreža: norveški zakon nalaže da se uredjene fotografije jasno označe

Izvor:  Marketing Interactive
Foto Pixabay

Ostavite odgovor