3 min 7 godina

Nemačko-Srpska inicijativa za održivi rast i zapošljavanje, Tim za socijalno uključivanje i smanjenje siromaštva (SIPRU), Fondacija Hajnrih Bel i socijalno preduzeće Brodoto 7. juna su zajedno organizovali prvu „Beogradsku crowdfunding konvenciju“.

Beogradska crowdfunding konvencija je po prvi put na jednom mestu okupila crowdfunding stručnjake i praktične crowdfundere koji upotrebljavaju grupno finansiranje za pokretanje vlastitih projekata. Što se tiče eksperata, na konferenciji je gostovao Luka Piškorič, jedan od pionira crowdfundinga u Evropi koji je od Slovenije napravio crowdfunding velesilu. Karsten Wenzlaff iz nemačkog Ikosoma, govorio je o mogućnostima koje crowdfunding nudi za proboj u svet. Marko Gregović iz socijalnog preduzeća Brodoto govorio je o tome gde Srbija trenutno stoji što se tiče crowdfundinga.

Broj kampanja masovnog finansiranja raste

Brojke govore kako je crowdfunding tržište još relativno malo, ali brzo rastuće. Od 2012. godine do danas broj kampanja u Srbiji je porastao za 400%, ali je postotak uspešnosti svih kampanja svega 7,2%.

Na konferenciji su bile predstavljene najpoznatije kampanje iz zemlje i regiona. „Buba Bar“ iz Hrvatske je crowdfunding kampanjom uspeo da pokrene kafić u kome rade isključivo osobe sa Daunovim sindromom. „Startit Centar” je skupio nekoliko stotina hiljada dolara da bi pokrenuo co-working prostor u Beogradu. Više informacija o konvenciji potražite ovde.

Istraživanje o crowdfundingu u Srbiji

Sprovedeno je istraživanje o crowdfundingu u Srbiji, a korišćeni su podaci s najpopularnijih crowdfunding platformi Indiegogo i Kickstarter. U okviru istraživanja možete saznati i više o:

Pročitaj i ovo:  Alternativni način finansiranja projekata kroz kraudfanding i kraudinvesting
  • definiciji crowdfundinga
  • osnovnim tipovima crowdfundinga
  • ostalim upotrebama crowdfundinga
  • uputstvima za uspešnu kampanju
  • primeni crowdfundinga za biznise, organizacije, institucije
  • preporukama za više crowfundinga u Srbiji

Veliki potencijal rasta

Istraživanje je pokazalo da iako upotreba crowdfundinga u Srbiji raste, još uvek je daleko iza razvijenih tržišta. Tokom samo pet dana u Britaniji se skupi više novca putem crowdfundinga nego što je u Srbiji skupljeno od 2011. godine.

  • U Srbiji je preko crowdfundinga do sredine 2016. uplaćeno 653,134 USD
  • Od ukupno 570, samo je 41 kampanja bila uspešna (7,2%)
  • Najbrojniji su projekti iz područja umetnosti (32%)
  • Žene vode svega 27% kampanja
  • Postotak uspešnosti na Indiegogo-u je 3%, a na Kickstarteru 37%
  • Broj crowfunding kampanja porastao je za 400% od 2012. godine
  • Broj onih koji su podržali kampanje u 2016. bio je 3148, što čini 0,03% stanovništva

Čitavom istraživanju možete pristupiti ovde.

Izvor: Crowdfunding.rs

Ostavite odgovor