4 min 9 godina

Kao u jednoj pesmi koja kaže da će poeziju svi pisati, tako se čini da će svi taksirati. Naime, uticajem informacionokomunikacionih tehnologija  čak i svakodnevne životne usluge dobijaju nove modalitete. Već nekoliko godina u svetu aplikacija za android povezuje bilo kog slobodnog vozača i putnika. Tehnologija čini čuda, pa tako danas takvih aplikacija ima barem nekoliko desetina, dok se broj lokalnih aplikacija više ne može prebrojati. Kao što je Fejsbuk najveći medij u kojem sadržaj kreiraju korisnici, tako najveći taksi prevoznik postaje kompanija bez ijednog taksi vozila.

Aplikacija određuje putanju i cenu

Svetski poznat brend za ovakvu vrstu prevoza je Uber. Ta kompanija omogućava da jednostavnim instaliranjem aplikacije svako može postati taksista ili mušterija, tj. putnik. Cena se ne određuje paušalno, već je izračunava aplikacija kroz određeni algoritam. Na ovaj način, usluga prevoza znatno pojevtinjuje i ima uticaja naročito u špicu kada je manji broj vozila registrovanih taksi udruženja dostupan. Kompanija koja je kreirala aplikaciju, zarađuje, naravno prilikom instalacije, kao i od održavanja samog računarskog programa.

Osim Ubera, u Beogradu se pre nekoliko dana pojavila kompanija Cammeo Driver, koja nudi čak 60 dana besplatnog probnog perioda. Njihova jedinstvena prodajna prednost je što se obraćaju licenciranim taksistima a ne svakome ko želi da bude neregistrovan prevoznik.

Cammeo Grupa prisutna je već 10 godina na taksi tržištu, na kome je izrasla u regionalnog lidera u pružanju usluga taksi prevoza sa više od 20 miliona izvršenih usluga. Njihova Cammeo Driver aplikacija, povezana jedinstvenim softverom koji u potpunosti unapređuje poslovanje, bazirana je na najnovijim informativnim tehnologijama i GPRS komunikaciji.

Pročitaj i ovo:  Izvoz kompjuterskih usluga u 2020. godini ipak u porastu

Car:Go je srpski Uber, taksisti protiv

Konačno, da i domaća pamet taksi za trku ima pokazuje kompanija Car:Go. Njih već nazivaju srpski Uber, jer sve se obavlja online, posredstvom aplikacija, a usluga je često jeftinija od one koje pružaju taksisti iz registrovanih udruženja, koja u najvećem broju slučajeva i nisu udruženja, vez autoprevozničke kompanije čiji su vlasnici skriveni od očiju javnosti.

„Ne vidim sebe kao konkurenta taksi industriji, jer je sama veličina i usluga koju oni nude drugačija. Da li je to autobus, ili bicikl koji će ljudi da voze umesto da idu taksijem, ili jednom metro u gradu, opet na građanima je da odluče“, objašnjava Vuk Guberinić, Car:Go za N1 televiziju.

Međutim, registrovani taksisti sve ove kompanije doživljavaju kao konkurenciju protiv koje se moraju po svaku cenu izboriti. Najavljeni su protesti a i država, koja godinama ne može da reši problem tzv. divljih taksista, najavljuje obračun sa ovima koji kako kaže, nameravaju da vrše nelegalan prevoz putnika.

Ostavite odgovor